خرید و فروش انواع پارچه های ملانژ و کاربرد آن

 

امروزه پارچه های دو رنگ که مشهور به نام پارچه ملانژ است طرفداران زیادی را پیدا کرده، شاید شما به فکر خرید یا فروش انواع این نوع منسوج افتاده اید و از کارید آن اطلاعاتی نداشته باشید. من چند مثال، خدمت شما عرض می کنم، مانند به شلوار اسلش یا مانتو یا لباس های دیگرتان نگاه کنید، قطعا در کمد خود لباسی می بینید که رنگ صاف و یکدستی ندارد و در رنگش ردی از تیرگی، دون دون شدن یا… دیده می شود. می دانید دلیلش چیست؟ دلیلش استفاده از پارچه های ملانژ است. حالا می پرسید چرا ملانژ این قدر پرطرفدار شده؟ در این مقاله پارچه ملانژ را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

مشخصات، مزایا و معایب پارچه ملانژ

شاید تا به حال اسم پارچه ملانژ به گوشتان نخورده باشد، نگران نباشید ما در ابتدای این مقاله به شما می‌ گوییم که پارچه ملانژ چیست؟ پارچه ملانژ ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی است. این نوع پارچه ها در رده پارچه های ارزان قیمت قرار دارد. البته همه نوع پارچه ملانژی ارزان نیست مثلا پارچه های ملانژی که درصد الیاف طبیعی اش بیشتر است از لحاظ کیفیت، لطیف بودن و ظاهر مرتبه بالایی دارد و قاعدتا برای خرید آن باید هزینه بالایی را هم پرداخت کنید. اما عموما پارچه های ملانژ قیمت مناسبی دارد و ارزان بودن آن یکی از مزیت های این نوع پارچه ها محسوب می شود و علاوه بر ارزان بودن به دلیل جنس پارچه ملانز می توان در همه فصول از آن استفاده کرد، علاوه بر این ها رنگ و اندازه تنوع بالایی دارند و به طور معمول این نوع پارچه ها استحکام و قدرت کشسانی بالایی دارند. از معایب پارچه های ملانژ می توان به دو مورد اشاره کرد اول اینکه در رویه پارچه حالت دون دون ایجاد می شود و دوم اینکه در تولید این نوع پارچه از نخ مصنوعی استفاده می کنند.

انواع پارچه تریکو

قیمت عمده انواع پارچه ملانژ

مشتریانی که عادت دارند برای خرید اجناس از چند مغازه قیمت بگیرند موقع خرید پارچه های ملانژ سردرگم می شوند و فکر می کنند هر مغازه یک قیمت می دهد ممکن است کلی با فروشنده درگیر شوند و تهمت گران فروشی به او بزنند ولی این طور نیست. قیمت پارچه های ملانژ باهم متفاوت است. ممکن است یک پارچه فوق العاده ارزان باشد و یکی به نسبت گران. این تفاوت قیمت پارچه ملانژ به علت مواد به کاررفته در هنگام تولید پارچه است. هر تولیدکننده برای تولید پارچه ملانژ مطابق با سلیقه و نیاز خود نخ های متفاوتی را به کار می گیرد. انواع نخ هایی که در بافت پارچه ملانژ به کار می رود شامل: نخ اسپان، نخ پنبه، نخ لاکر، نخ فلامنت، نخ ترویرا، نخ ویسکوز و …. است. حتی شرکت تولید کننده نخ هم در قیمت پارچه ملانژ موثر است. مثلا نخ ملانژ ایران، نخ ملانژ هند، نخ ملانژ چین، نخ ملانژ ازبکستان تولیدکنندگان نخ ملانز هستند که هر کدام پارچه ها را با کیفیت و قیمت های مختلفی تولید کرده و وارد بازار می کنند. ایران در تولید نخ های پارچه ملانژ رتبه اول را دارد و در رده بعدی ازبکستان قرار دارد.

چگونه می‌ توان به کیفیت پارچه ملانژ پی برد؟

پارچه ملانژ

کیفیت پارچه ملانژ بستگی به این دارد که چقدر پنبه در تولید آن به کار رفته است مثلا اگر از ۶۰ درصد پنبه و ۴۰ درصد الیاف مصنوعی مانند اسپان، پلی استر و… تشکیل شده باشد، از کیفیت خوبی برخوردار است. اگر قصد خرید یک پارچه ملانژ با کیفیت را دارید خوب دقت کنید اگر پارچه ملانژ مورنظر شما به سمت خشک، براق و پلاستیکی بودن متمایل بود، اصلا آن پارچه را نخرید چون الیاف مصنوعی آن بیشتر است و امکانش هست که حتی کلا از الیاف مصنوعی تشکیل شده باشد. اگر بافت پارچه ملانژ کلا از الیاف مصنوعی باشد آن پارچه، ضعیف‌ ترین و ارزان ترین پارچه ملانژ محسوب می‌ شود.

به چه پارچه‌ ای ملانژ می گویند؟

منظور از ملانژ جنس پارچه نیست، رنگ پارچه است. گاهی اوقات تولیدکنندگان قبل از بافت، الیاف ها را جداگانه رنگ می زنند ولی عموما هر دو الیاف بافت شده و سپس رنگ می شود و چون که رنگ پذیری الیاف مصنوعی و طبیعی باهم تفاوت دارد یک دو رنگی به وجود می آید که به آن ملانژ گفته می ‌شود.

رنگبندی پارچه ملانژ به چه صورت است؟

تنوع رنگی در پارچه ملانژ

پارچه های ملانژ معمولا طوسی رنگ هستند که با درجه تیره و روشن مشخص می شود البته پارچه های ملانژ رنگی هم در بازار وجود دارد اما چون جنس پارچه های ملانژ ترکیبی نایکنواخت از الیاف طبیعی و مصنوعی است نمی تواند رنگ صاف و یک دست داشته باشد. برای لباس های زمستانی بیشتر از پارچه های ملانژ با رنگ تیره استفاده می شود.

آیا پارچه ملانژ کشی هم وجود دارد؟

پارچه ویسکوز ملانژ با لاکرا در دسته پارچه ملانژ قرار دارد و خاصیت کشسانی بالایی دارد. پارچه اسپان ملانژ بالاکرا هم به دلیل داشتن نخ لاکرا خاصیت کشسانی دارند. (نخ اسپان همان نخ پلی استر و نام دیگر پلی استر است.) قیمت پارچه ملانژ کشی رابطه مستقیمی با کیفیت دارد. هر چقدر میزان الیاف طبیعی در آن بیشتر باشد، مسلما جنس آن مرغوب‌تر است و قیمت آن بالاتر است. این نوع پارچه ها برای شلوارهای اسلش کاربرد دارد.

با پارچه ملانژ چه لباس هایی تولید می شود؟

پیراهن ملانژ

پارچه های ملانژ برای دوخت هر لباسی کاربرد دارد. هم برای لباس های گرم و ورزشی از قبیل تی شرت، سوییشرت و هم برای لباس های خانگی. در هر سنی که باشید، کودک، نوجوان، جوان، میانسال و پیر می توانید از این پارچه برای لباس های خود استفاده کنید. این پارچه ها به دلیل مقداری الیاف پلی استر درخشنده و شفاف هستند و عموما این درخشندگی و شفافیت نظر خانم ها را جلب می کند. نخ های به کاررفته در پارچه در فرآیند تولید لباس ملانژ تاثیرگذار است. نخ های ملانژ را هم مانند سایر نخ ها می توان به صورت گوناگونی بافت تا پارچه هایی با ضخامت و طرح های متنوع به دست آورد.
• پارچه ملانژ یک رو:
این نوع پارچه مناسب برای تیشرت ملانژ و لباس های خانگی به کار می رود. چون جنس نازک تری دارد.
• پارچه ملانز دورو:
مناسب تیشرت ملانژ و بلوز ضخیم است، این نوع پارچه برای دوخت شلوار ورزشی و شلوار راحتی هم استفاده می شود.
• پارچه ملانژ دورس :
ضخیم و پشت کرک دار است و برای گرمکن ، سویی شرت ، شلوار اسلش و لباس های زمستانی دیگر استفاده می شود.
• پارچه ملانژ فانریپ:
دارای بافت کبریتی هستند و برای لباس ورزشی ، تی شرت و پیراهن و … کاربرد دارد.
پارچه ملانژ از لحاظ نوع بسیار گسترده است و علاوه بر انواعی که گفته شده نوع‌های مرسوم دیگری هم وجود دارد، از قبیل:
• پارچه ملانژ لاکرا
• پارچه ملانژ رنگی
• پارچه ملانژ نخ پنبه
• و…..

شلوار اسلش
امکان تولید شلوار با این منسوج می باشد؟

یک نوع از پارچه ها در دسته ملانژ قرار دارند که امروزه از آن برای تولید شلوارهای اسلش استفاده می کنند نام این پارچه ها ملانژ گلگسی است و به خاطر قابلیت کشسانی بالایش برای تولید این نوع شلوارها کاربردی است.

خرید عمده انواع پارچه ملانژ

پارچه های ملانژ به دلیل ارزان بودن، متنوع بودن و مناسب بودن برای هر نوع لباسی توسط خریداران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. کارگاه‌ های تولیدی لباس، خیاطی‌ ها و مزون ها که پارچه ها را در تعداد بالایش خریداری می کنند دلشان می خواهد که پارچه ها را تعداد بالا و با قیمت مناسب خریداری کنند. از این نظر آن ها می توانند بدون واسطه و مراجعه به بازار با کارشناسان بخش فروش ارتباط بگیرند و پارچه موردنظر خود را سفارش دهند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما